sâmbătă, mai 18
Motto: „Şi Moldova nasc oameni”, Miron Costin
Motto: „Şi Moldova nasc oameni”, Miron Costin

Mentalitate de creștere pentru profesori și elevi este un curs inițiat de organizația Teach for Romania pentru îmbunătățirea calității educative de pe teritoriul spațiului românesc. Carază Ecaterina, profesor de limba și literatura română, a participat în cadrul acestuia, din dorința descoperirii unui mod eficient pentru însușirea cunoștințelor pe parcursul unui proces de învățare. Astfel, s-a întors la Borca, cu gândul de a împărtăși și aplica în activități toate cele însușite elevilor de la liceu.

Acest proiect s-a desfășurat pe parcursul mai multor săptămâni. Fiecare activitate a vizat găsirea unor tehnici „de succes” pentru formare pe plan intelectual, educațional. Activitățile gândite au cuprins vizionarea unor materiale, interviu cu o fostă elevă a liceului care a excelat pe plan profesional și lecturarea unor cărți în domeniu, toate acestea pentru un proces al învățării cu reușite.

Ca rezultat al acestui proiect a luat naștere broșura intitulată ,,Învață să înveți’’, realizată de către clasa a XII-a C, care este un ghid practic pentru pregătirea unui examen. Aceasta surprinde metode pentru învățare, descoperite în urma activităților, cum ar fi: Mindmap, Tehnica Pomodoro  etc.  Broșura va ajunge la elevii claselor de a XI-a și a XII-a, care, aflându-se în contextul susținerii examenului de bacalaureat, au nevoie să descopere un mod eficient de însușire a informațiilor.

În final, închei acest articol cu părerile elevilor colectivului clasei a XII a C care s-au implicat în desfășurarea proiectului:

„Acest proiect este unul  deosebit care face să dezvolți în tine acea energie și pozitivitate de a învăța, mai ales prin numeroasele tehnici pe care le poți aplica în acest context. Consider că este o formă ajutătoare  și încurajatoare în același timp, având în vedere multitudinea de  metode de învățare, dintre care este imposibil să nu găsești una care să ți se potrivească excelent, dezvoltându-ți capacitatea de a învăța cu ușurință.’’ – Ioniță Elisa

,,Proiectul în cadrul căruia am participat, nu doar că m-a scos din monotonia cotidiană, dar m-a ajutat să dau mai multă importanță stilului de învățare. Tehnicile descoperite ajută la personalizarea experienței de învățare și la adaptarea metodelor în funcție de nevoile individuale. Tehnica Pomodoro se axează pe gestionarea timpului prin utilizarea intervalelor de concentrare și a pauzelor.’’- Ioniță Alexandra

,,Prin participarea în cadrul acestei activități, am învățat cât de important este să știi să adopți cea mai bună tehnică pentru a învăța eficient. Cu ajutorul celor prezentate în cadrul proiectului, am aflat că există numeroase tehnici de învățare, precum metoda Pomodoro, metoda învățării vizuale sau metoda rezumatului. Alegerea metodei potrivite, definită de tipul stilului de învățare al fiecăruia și aplicarea frecventă a acesteia poate scurta semnificativ timpul alocat studiului, eficiența și rezultatele favorabile neîntârziind ca aceste să apară.’’- Niță-Tincă Elena

,,Acest proiect a însemnat mai mult decât a învăța sa înveți. A fost despre dorința de cunoaștere a secretelor învățării eficiente, despre dăruire, interacțiune și prietenie.’’- Busuioc Ștefania

,,Am participat cu mare drag la această activitate. Acest proiect te face să te dezvolți și te învață metode de însușire a informațiilor eficiente și, mai ales, cum să le aplicăm în viața de zi cu zi.” – Popescu Cristina

 

Diana COTRIGĂȘANU, elevă în clasa a XII-a C, la Liceul „Mihai

Share.

Leave A Reply