Autor: Carsten Henn

Categorie:Roman

Vârsta recomandată: 12+

Editura: Litera

Număr de pagini: 260

Anul publicării: 2024

Sinopsis: În această carte ne este prezentată povestea lui Carl Kollhoff, un librar dintr-un orășel german, care livrează cărți, după ora închiderii librăriei, la domiciliile clienților lui speciali. Într-o zi, în timpul unei livrări, Carl se întâlnește cu Schascha, o fetiță în vârstă de nouă ani. De atunci, fata îl însoțește la livrarea cărților, în fiecare seară, înveselind clienții datorită sincerității ei.

Fragment din carte: „Lui Carl îi plăceau copiii, dar nu-i înțelegea. Copilăria lui se întâmplase tare demult, așa că amintirile erau acum șterse ca niște fotografii Polaroid vechi. Și deși el îmbătrânea cu fiecare an, copiii rămâneau copii, crescând distanța dintre ei odată cu trecerea timpului. Nu mai era sigur că putea construi o punte peste ea. Așa că o lăsă pe Schascha în urmă și își văzu de drum.”

Alte recenzii:

„Carsten Henn a scris un roman poetic, sensibil despre puterea magică a cărților de a crea legături între oameni. Este o plăcere pentru toți iubitorii de cărți.“ (Aachener Zeitung)

„Cel mai emoționant și mai călduros roman pe care ne-am putea dori să-l citim. Este o carte care pare că te îmbrățișează când o citești, realmente te trage în brațele ei.“ (Deutschlandfunk)

„Cel puțin la fel de impresionant ca povestea este limbajul autorului: plin de iubire, de vioiciune și de forță. Plângi pe măsură ce citești, râzi și uneori le faci pe ambele în același timp.“ (Freundin)

Recenzie:

‚‚Negustorul de cărți” este cartea care subliniază importanța lecturii în viața adulților, cât și a copiilor. Uneori, este nevoie de puterea cărților, ca oamenii să găsească curajul necesar pentru a reface legăturile dintre ei. Fiecare dintre noi poate deveni un „negustor” al cărților, deoarece „cărțile au nevoie de oameni care să le arate calea cea bună”.

Notă: 5/5

Maya-Mihaela BICĂJANU – clasa a VII-a