Categorie – Ficțiune istorică

Vârstă recomandată – 14+

Editura – Rao

Număr pagini – 571

Anul apariției – 2005

Sinopsis – Este anul 1939. Germania nazistă. Țara își ține răsuflarea. Moartea nu a avut niciodată mai mult de lucru și va deveni chiar mai ocupată.

Liesel Meminger și fratele ei mai mic sunt duși de către mama lor să locuiască la o familie socială în afara orașului München. Tatăl lui Liesel a fost deportat departe din cauza unui singur cuvânt nefamiliar șoptit – Kommunist -, iar Liesel vede in ochii mamei sale teama unui destin similar. Pe parcursul călătoriei, Moartea îi face o vizită băiețelului și o observă pe Liesel. Va fi prima dintre multe întâlniri apropiate. Lângă mormântul fratelui ei, viața lui Liesel se schimbă atunci când ea ridică un singur obiect, ascuns parțial în zăpadă. Este Manualul Groparului, lăsat acolo din greșeală și este prima ei carte furată. Astfel începe o poveste despre dragostea de cărți și de cuvinte, pe măsură ce Liesel învață să citească cu ajutorul tatălui ei adoptiv, care cânta la acordeon. În curând, va fura cărți de la incendierile de cărți organizate de naziști, din biblioteca soției primarului și de oriunde le mai putea găsi.

Recenzie – Cel mai interesant și deosebit element al cărții este, desigur, naratorul – Moartea: „Un om nu are o inimă ca a mea. Inima omenească este o linie, în timp ce a mea este un cerc și posed abilitatea infinită de a fi la locul potrivit la momentul potrivit. Consecințele acestui lucru sunt că mereu găsesc oameni în cel mai bun moment al lor și în cel mai rău. Văd urâțenia și frumusețea lor și mă întreb cum poate cineva să fie în două feluri în același timp. Totuși, ei au un lucru pe care îl invidiez. Oamenii, lăsând la o parte orice altceva, au bunul-simț de a muri.”

Mi-a plăcut să urmăresc povestea cutremurătoare a vieții lui Liesel și m-am atașat foarte mult de ea ca personaj principal. De asemenea, Rudy a avut un rol important în roman, fiind întotdeauna alături de protagonistă.

„Hoțul de cărți” este unul dintre cele mai devastatoare romane pe care le-am citit, iar Markus Zusak  a reușit cu siguranță să devină unul dintre autorii mei preferați.

Notă – <5/5>

Camelia – Gabriela ZAHARIA