joi, noiembrie 21
Motto: „Şi Moldova nasc oameni”, Miron Costin
Motto: „Şi Moldova nasc oameni”, Miron Costin

Examenele Cambridge English Qualifications A2 Key pentru Școli, cunoscute și sub numele de KET (Key English Test) pentru școli, sunt examene internaționale recunoscute, care evaluează abilitățile de bază în limba engleză ale elevilor. Acestea sunt destinate în special elevilor cu vârste cuprinse între 11 și 15 ani și oferă o bază solidă pentru dezvoltarea ulterioară a competențelor lingvistice.

Prezentare Generală a Examenului

Examenul A2 Key pentru Școli testează abilitățile de comunicare de bază, ajutând elevii să câștige încredere în utilizarea limbii engleze în situații cotidiene. Acesta este adaptat intereselor și experiențelor elevilor, făcându-l mai atractiv și relevant pentru tinerii candidați. Examenul este împărțit în trei componente principale:

Citire și Scriere (1 oră):

Această parte evaluează capacitatea de a înțelege informații scrise simple, cum ar fi anunțuri, broșuri, ziare și reviste. De asemenea, testează abilitățile de bază de scriere, inclusiv completarea formularelor și redactarea de mesaje sau notițe scurte.

Secțiunea de Citire include sarcini precum întrebări cu răspunsuri multiple, asociere și alegerea răspunsului corect.

Secțiunea de Scriere necesită producerea de răspunsuri scrise scurte.

Ascultare (30 minute):

Componenta de Ascultare testează capacitatea de a înțelege limba engleză vorbită, inclusiv anunțuri și dialoguri în contexte sociale și de studiu cotidiene.

Elevii vor asculta înregistrări și vor răspunde la întrebări bazate pe ceea ce aud.

Vorbire (8-10 minute):

Testul de Vorbire este desfășurat față în față cu un examinator, de obicei în perechi. Această parte a examenului evaluează abilitatea de a interacționa în conversații în limba engleză.

Implică răspunderea la întrebări, discutarea unor subiecte și realizarea unei sarcini colaborative.

Pregătire și Beneficii

Pregătirea pentru examenul A2 Key pentru Școli oferă numeroase beneficii pentru elevi:

Creșterea Încrederii: Obținând această certificare, elevii câștigă încredere în capacitatea lor de a comunica în engleză.

Învățare Structurată: Examenul oferă un obiectiv clar și structurat către care elevii pot să-și concentreze eforturile de învățare.

Recunoaștere Internațională: Calificările Cambridge English sunt recunoscute de instituții educaționale și angajatori din întreaga lume, adăugând valoare viitorului academic și profesional al elevilor.

Fundament pentru Studii Ulterioare: A2 Key pentru Școli servește ca o piatră de temelie pentru examenele Cambridge English mai avansate, cum ar fi B1 Preliminary pentru Școli și B2 First pentru Școli. În același timp acest examen echivalează probele de testare pentru profilele bilingv și intensive.

 

Rezultatele Examenului

Rezultatele pentru A2 Key pentru Școli sunt raportate pe Scala Cambridge English. Fiecare abilitate (Citire, Scriere, Ascultare, Vorbire) este evaluată individual, iar un scor total este furnizat. Scala ajută la identificarea punctelor forte și a zonelor care necesită îmbunătățiri, oferind o perspectivă detaliată asupra performanței elevului. Candidații care promovează examenul primesc un certificat care evidențiază realizarea lor și marchează progresul lor în învățarea limbii engleze.

Examenul A2 Key pentru Școli este un excelent punct de plecare pentru elevi aflați la începutul călătoriei lor în învățarea limbii engleze. Acesta oferă o evaluare cuprinzătoare a abilităților de bază în engleză într-un format atractiv și relevant pentru grupa lor de vârstă. Prin obținerea acestei certificări, elevii își pun bazele pentru o învățare ulterioară a limbii și își deschid porțile către oportunități educaționale și profesionale viitoare.

Pentru mai multe informații, elevii, părinții și educatorii pot vizita site-ul oficial Cambridge English, unde pot găsi resurse, teste de antrenament și ghiduri detaliate despre cum să se pregătească pentru susținerea examenului.

„Prima mea testare Cambridge a fost o experiență intensă, plină de provocări, dar și de satisfacții. Numele meu este Ciucanu Geanina-Maria, sunt elevă la Școala Gimnazială „Constantin Panțiru” din Grințieș, iar în urmă cu cinci luni, pe 16 decembrie 2023, am susținut examenul Cambridge English:Key for Schools(KET).

Cu câteva luni înainte de probe am început pregătirea. Am simțit adesea presiunea de a nu mă ridica la nivelul cerințelor și am avut momente de îndoială cu privire la abilitățile mele.

Învățarea unei limbi străine este un proces complex, care necesită multă răbdare si perseverență. Fiecare zi petrecută învățând a fost un pas înainte către atingerea obiectivului meu.

Când a sosit ziua examenului, emoțiile erau la cote maxime. Am ajuns la centrul de testare cu inima bătând puternic, încercând sa îmi controlez nervozitatea. Am intrat în sală și am ocupat locul desemnat, alături de alți candidați la fel de emoționați. Examinatorii ne-au explicat regulile și, într-o atmosferă de concentrare maximă, am început să rezolvăm probele.

Testul în sine a fost o combinație de secțiuni de citire, scriere, ascultare și vorbire. Fiecare parte avea provocările sale specifice, dar m-am simțit pregătită datorită antrenamentului din ultimele luni. Am încercat să rămân calmă și să mă concentrez pe fiecare sarcină în parte.

După terminarea examenului, am simțit o mare ușurare. Toată tensiunea acumulată s-a risipit și am rămas cu un sentiment de satisfacție pentru efortul depus.

Această experiență mi-a oferit o lecție interesantă despre importanța perseverenței și a determinării. Am devenit mai încrezătoare în abilitățile mele și am realizat cât de mult pot progresa atunci când îmi propun un obiectiv clar.

Examenul Cambridge este, fără îndoială, o piatră de hotar în dezvoltarea mea personală și profesională. Această experiență m-a învățat să îmi apreciez eforturile și să continui să îmi îmbunătățesc competențele lingvistice, indiferent de obstacolele întâlnite pe parcurs.

Pentru toți cei care se pregătesc să susțină un examen similar, am un singur sfat: nu vă dați bătuți. Investiți timp și energie în pregătire, aveți încredere în voi și abordați examenul cu calm. Rezultatele vor reflecta munca și dedicarea voastră, iar satisfacția de după va fi cu atât mai mare.” (Ciucanu Geanina Maria, clasa VIII-a)

„Participarea la examenul Cambridge a fost o experiență memorabilă. Îmi amintesc că încă de la început am simțit o combinație de emoții, știind că examenul oferă multe beneficii și oportunități pentru mine.

Ziua examenului a început într-o dimineața însorită care îmi promitea succes. Am ajuns la centrul de examinare, situat într-o clădire modernă din Iași, cu suficient timp înainte de începerea probelor. Am fost întâmpinat de organizatori prietenoși și binevoitori, care ne-au ghidat spre sălile de examinare.

Prima probă a constat în vorbire. Alături de colega mea, am avut de purtat o conversație în fața unui examinator. În ciuda nervozității, am încercat să comunic cât mai natural și să arăt că stăpânesc limba engleză. Atmosfera prietenoasă creată de examinator m-a ajutat să mă relaxez și să mă exprim liber.

După o scurtă pauză, a urmat proba de citire și scriere. După rezolvarea exercițiilor, am avut de redactat două compuneri: una mai scurtă și alta mai elaborată. Am ales cu grijă cuvintele și ideile, dorind să impresionez examinatorii cu claritatea și coerența textelor mele. Emoțiile reveniseră, dar am reușit să le transform în energie pozitivă, păstrându-mi calmul pentru un rezultat cât mai bun.

Ultima probă a fost cea de ascultare. M-am concentrat intens, încercând să înțeleg fiecare cuvânt și să răspund corect la întrebări. După primele minute, am reușit să îmi stăpânesc emoțiile și să mă concentrez pe sarcinile date.

După terminarea examenului, am simțit o mare eliberare. Îmi aminteam fiecare probă și mă întrebam dacă am răspuns corect la toate întrebările, dacă am scris compunerile în mod corespunzător și dacă m-am descurcat bine la proba de vorbire. În ciuda incertitudinilor, eram mândru de mine pentru că am dat tot ce am avut mai bun. Această experiență a fost mai mult decât un simplu examen, a fost o oportunitate de a mă testa pe mine însumi și de a-mi demonstra că pot face față provocărilor. M-a învățat importanța pregătirii, a concentrării și a gestionării emoțiilor.” (Panțiru Norbert, clasa a VIII-a).

 

Cristina VATAMANU

Share.

Leave A Reply