În poemul Altă matematică, Nichita Stănescu înmulțește inorogul și para, scăzând o corabie dintr-un nor. Absurd, am zice!
Într-o altă matematică a vieții noastre, atunci când oameni frumoși, gânduri bune, idei creative și susținere din partea comunității se întâlnesc, un spațiu aparent prăfuit – cum l-am crede pe acela dintr-o bibliotecă comunală, capătă dintr-o dată conotațiile unui loc magic.
Astfel, dintre cele desfășurate recent, amintim: Ziua națională a lecturii(15.02.2024), Arta mărțișorului (la începutul lunii martie), Ziua mondială a reciclării(jumătatea lunii), activități la care au participat, alternativ, un număr de peste 250 de elevi (de la școala centru și structuri) și care, așa cum mărturisește dna. bibliotecar, au umplut spațiul cu zâmbete și voie bună. Se poate presupune câtă muncă, intensă, susținută și continuă se află în spatele lucrului bine făcut, câte ore de pregătire a materialelor și a spațiului unde s-a lucrat.
Mulțumirea însă că biblioteca devine un spațiu unde elevii își șlefuiesc simțul estetic, în care se implică în activități legate de carte și nu numai, unde au ocazia să participe la diverse ateliere (sunt în derulare, în colaborare cu pictorul iconar Buzdugan George Alexandru&Atelierele Buzdugănești, două ateliere, unul de pictură pe sticlă și un altul de pictură pe lemn), descoperindu-și talentul ori pasiunea pentru arta plastică sau pur și simplu integrând frumosul în viețile lor, poate deveni un motiv suficient pentru dna. bibliotecar să continue cu aceeași energie tot ce și-a planificat în agenda acestui an.
Urmărind activitatea bibliotecii, un lucru e sigur: ne așteaptă și alte surprize, pe noi, locuitorii comunei, dar mai ales pe elevii Școlii Gimnaziale ,,Ioan Lucaˮ, Farcașa. Un exemplu în acest sens îl reprezintă și proiectul Cinema la Bibliotecă, desfășurat în colaborare cu Short Film Breaks și Romania EduCaB, ocazie pentru cinefili de a se viziona pelicule naționale și internaționale, dar și a de a-și manifesta pasiunea într-un context public.
Biblioteca ,,Irineu Cheorbejaˮ din Farcașa demonstrează că poate să răspundă nevoii de învățare a omului contemporan în atât de multe moduri, încât merită să integrăm spațiul bibliotecii pe o hartă imaginară a vieții noastre definitiv.
Ecaterina Carază