Autor: Fredrik Backman

Categorie: Nuvelă

Vârsta recomandată: 12+

Editura: Musai

Număr de pagini: 85

Anul publicării: 2023

Sinopsis: În această carte întâlnim strânsa legătură dintre un bunic și nepotul său, ce-și petrec timpul împreună stând pe o bancă situată față-n față cu un port. Bunicul suferă de boala Alzheimer și își roagă nepotul să-i amintească despre toate amintirile pe care le au împreuna, însă mai presus de acestea, amintirile pe care le-a avut cu soția sa decedată. Băiatul îi respectă cu drag rugămințile, povestindu-i și reamintindu-i în fiecare zi frumoasele amintiri alături de bunica sa.

Fragmente din carte: ,,Bunicul râde. Râde și Noah. Mereu își fac cadouri inutile. Anul trecut, de Crăciun, bunicul i‑a dat lui Noah o pungă de plastic umplută cu aer, iar Noah i‑a dăruit o sanda. De ziua bunicului, Noah i‑a făcut cadou o bucată de ciocolată deja mâncată. A fost cadoul preferat al bunicului.’’ – ,,Bărbia bunicului tremură. Îi amintește adesea lui Noah că Universul are peste treisprezece miliarde de ani. Bunica mormăia de fiecare dată când îl auzea: „Și tu tot te grăbești mereu să te zgâiești la stele, de n‑ai niciodată timp să pui vasele în mașina de spălat.“ Uneori îi șoptea lui Noah: „Cine se grăbește să trăiască, se grăbește să piardă.“ N‑a înțeles ce voia bunica să spună cu asta decât după ce a murit.’’

Recenzia autorului:

„Este o încercare timidă de a da piept cu toată angoasa că, uneori, cele mai strălucite minți din viața noastră ne părăsesc, iar noi, cei rămași, trebuie să trăim cu dorul după cineva care e încă aici’’ – Fredrick Backman

Recenzie: Și-n fiecare dimineață drumul spre casă e tot mai lung este cartea ce te emoționează din ce în ce mai mult cu cât avansezi în lectura ei. Această carte ne sensibilizează prin voința nețărmurită a nepotului de a înțelege ceea ce se întâmplă în mintea bunicului.

Notă: 5/5

Maya-Mihaela BICĂJANU – clasa a VI-a